Bananowe pancakes z płatkami owsianymi i śliwkami

13:13


Dzisiaj wstałam z ogromną ochotą na placki. Na co dzień w porze śniadaniowej królują u mnie owsianki, zarówno na ciepło, jak i na zimno. Postanowiłam więc, że wykorzystam moje ulubione płatki w placuszkach. Chyba przemyciłam w nich wszystko, co zdrowe, pożywne i przede wszystkim bogate w witaminy. Użyłam mąki pełnoziarnistej, bananów i dodałam kawałki śliwek. Nie smażyłam ich na oleju, ale dodałam niewielką ilość do ciasta. Zawsze tak robię przy wszelkiego rodzaju naleśnikach, czy innych placuszkach. Wychodzą wtedy takie delikatne i nieprzesiąknięte tłuszczem, są wspaniałe. :)




Bananowe pancakes to świetny pomysł na rozpoczęcie dnia. Ich przygotowanie nie zajmuje więcej niż 10-20 minut, a możemy przez ten czas zyskać przepyszne, pożywne śniadanie, które naładuje nasze akumulatory na cały dzień. ;) Placuszki smakują świetne także na zimno, więc bez problemu można je zapakować na wynos do pracy czy szkoły. Oczywiście z powodzeniem można użyć innych owoców niż śliwek. Z bananów radzę nie rezygnować, bo nadają ciastu naturalnej słodkości i ciekawe konsystencji.
Zapraszam!



Składniki:


inspiracja

  • 3/4 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 4-5 łyżek płatków owsianych
  • 2 średniej wielkości banany 
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki cukru (lub innego słodzidła, ale można pominąć)
  • łyżka oleju
  • 1/4 szkl. mleka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • kilka lub kilkanaście śliwek węgierek
  • szczypta soli

Przygotowanie:


Płatki owsiane zalać niewielką ilością gorącej wody i odstawić do napęcznienia. Banany rozgnieść widelcem, a śliwki pokroić na mniejsze kawałki. W jednej misce połączyć mąkę z cukrem, solą i proszkiem do pieczenia. Następnie dodać jajka, owoce, mleko i olej ; dokładnie wymieszać. Ciasto powinno być dość gęste. Na dobrze rozgrzanej (!) patelni nakładać po 2 łyżki masy na jeden placuszek. Smażyć na średnim ogniu, po kilka minut na każdą ze stron. Placuszki najlepiej jest przewrócić od razu, gdy na powierzchni pojawią się pęcherzyki powietrza. To ważne, bo bardzo łatwo je przypalić. 
Gotowe pankejki podawać z ulubionymi dodatkami, jak np. jogurt, miód, czekolada... ale są tak smaczne, że dodatek czegokolwiek jest wręcz zbędny! ;)
Smacznego! 



You Might Also Like

0 komentarze

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia