Mini serniczki ze śliwkami i migdałową kruszonką

19:05





Nie mogąc się zdecydować ,,co by tutaj dzisiaj dobrego upiec", wybrałam coś małego, ale efektownego. I tak padło na te oto pyszne serniczki w wersji mini. Śliwki z mojego ogródka są teraz najlepsze, więc poczułam się wręcz zmuszona, by je godnie wykorzystać. :) Do migdałowej kruszonki dodawałam składniki ,,na oko", dlatego nie podałam dokładnej gramatury w przepisie. Poza tym, niejednokrotnie się przekonałam, że wszystko wychodzi najlepiej, kiedy nie trzymam się schematów. I dobrze mi z tym. ;)




Oto wspaniałe mini serniczki na owsiano-kakaowym spodzie z kremową masą serową i śliwkami... a to wszystko zapieczone pod migdałową kruszonką. Wspaniałe!
Doskonale zaspokoją apetyt na ,,małe co nieco".
Zapraszam!

Składniki :





kakaowo-owsiany spód


  • 100 g herbatników pełnoziarnistych
  • 50 g płatków owsianych
  • 50 g masła
  • łyżka kakao






Herbatniki, płatki owsiane, kakao i roztopione masło zmiksować w malakserze do uzyskania konsystencji mokrej masy ciasteczkowej. W razie potrzeby dodać odrobinę ciepłego mleka.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni C.
Formę na muffinki wyłożyć papierowymi papilotkami. Do każdej z nich włożyć po 1/2 łyżki masy, docisnąć.
Podpiekać przez ok. 10 minut. W tym czasie przygotować masę serową i kruszonkę.




masa serowa

  • dwie kostki twarogu półtłustego (ok. 400g)
  • pół szklanki cukru
  • białko z jednego jajka
  • 1/2 op. budyniu śmietankowego
  • kilka łyżek jogurtu/śmietany 

+kilka śliwek węgierek. umytych, przekrojonych na pół, wypestkowanych

Twaróg, cukier, białko, budyń i jogurt zmiksować do otrzymania gładkiej masy. Nie robić tego za długo, by jej zbyt mocno nie napowietrzyć.



migdałowa kruszonka

  • ok. 50 g płatków migdałowych
  • ok. 50 g roztopionego masła
  • trochę cukru (dałam łyżkę)
  • mąka pełnoziarnista (dałam z 3 czubate łyżki)


Wszystkie składniki na kruszonkę wymieszać ze sobą w jednej misce. W razie potrzeby zwiększyć lub zmniejszyć ilość poszczególnych składników.
Na podpieczonym spodzie wyłożyć masę serową. Do każdej muffinki wcisnąć po jednej połówce śliwki. Posypać kruszonką. Ponownie włożyć do piekarnika. Natychmiast zmniejszyć temperaturę z 180 stopni do 130 stopni C. Piec przez ok. 25-30 minut. Ostudzić.




Smacznego!

You Might Also Like

0 komentarze

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia