Bezglutenowe ciasteczka ryżowo-kokosowe z ananasem

19:50


Kolejna wariancja na temat ryżu.
Tym razem bezglutenowe ciasteczka kokosowe z ananasem.
Przygotujecie i upieczecie je w niespełna... 30 minut!




Powstały z potrzeby zjedzenia czegoś słodkiego, bo tego ostatnio bardzo mi trzeba. Nie chciałam zapychać się sklepowymi słodyczami, więc wymyśliłam coś nowego z produktów, które akurat miałam w domu. To niesamowite, ile smacznych rzeczy można wyczarować przez połączenie zaledwie kilku prostych składników... Od razu radzę podwoić, a nawet potroić ich ilość. ;)





Są wspaniałe! Moja mama zjadła ze smakiem trzy ciasteczka i stwierdziła, że są przepyszne! I w życiu nie pomyślałaby, że głównym składnikiem jest... ryż. Mi też bardzo zasmakowały i na pewno jeszcze raz je upiekę. Jestem zadowolona z siebie, bo udało mi się w całkiem zdrowy sposób zaspokoić apetyt na słodkie. ^^


Ryż basmati - uważany za najszlachetniejszy na świecie. Podobno nosi miano ,,księcia ryżu". Charakteryzuje go przyjemny, orzechowy aromat i śnieżnobiałe smukłe ziarna. Jak każda odmiana ryżu, nie zawiera glutenu. Jest on najłatwiej przyswajalnym przez nasz organizm zbożem, dlatego należy do produktów lekkostrawnych.


Wiórki kokosowe - otrzymuje się je z wysuszonego miąższu orzecha kokosowego. Chociaż zawierają jedynie śladowe ilości witamin, a ich bazę stanowią głównie kwasy tłuszczowe nasycone, nadal pozostają produktem, który warto włączyć do diety. Przede wszystkim wiórki zawierają sporo błonnika. W 100 g znajdziemy aż 21 g tego składnika! Znajdziemy w nich także takie pierwiastki jak: miedź, magnez, potas, kwas foliowy oraz witaminy B i E.




Składniki (mi wyszło 8 ciasteczek) : 

  • 100 g ryżu basmati 
  • opakowanie budyniu waniliowego 
  • 1 jajko
  • 50 g masła
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 1/2 puszki krążków ananasa
  • garść rodzynek (opcjonalnie)

Przygotowanie:




Ryż ugotować na sypko w lekko osolonej wodzie. Ostudzić.
Piekarnik nastawić na 180 stopni C.
Ostudzony ryż połączyć w misce z roztopionym masłem, a następnie dokładnie zblendować. Dodać budyń, cukier, wiórki kokosowe i jajko. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać. 
Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układać niewielkie porcje ciasta, zachowując odstępy. Na każdym ciasteczku docisnąć krążek ananasa. Zlepić brzegi. Dodać rodzynki (opcjonalnie). 
Piec przez 15-20 minut w temperaturze 180 stopni C. Ostudzić.



You Might Also Like

0 komentarze

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia