Kakaowe tartaletki z czekoladowym budyniem i bananem

17:10


Kruche, malutkie babeczki wypełnione czekoladowym budyniem z dodatkiem banana. Mini słodkości idealne na poprawę nastroju w zimowe popołudnie. :)




Wczoraj zależało mi na tym, by upiec coś prostego. O tartaletkach myślałam od dawna, więc tym razem postanowiłam je zrobić. Do tradycyjnego przepisu na ciasto kruche ( zawsze się udaje!) dodałam dwie łyżki kakao, a ugotowany wcześniej i przestudzony budyń zmiksowałam z tabliczką gorzkiej czekolady. Budyniu spokojnie wystarczyłoby na 2x, a nawet 3x więcej tartaletek... ale dobrze się sprawdził również jako samodzielny deser. W sumie upiekłam 10 naprawdę dobrych babeczek.
Wszyscy miłośnicy czekolady muszą koniecznie spróbować!



Składniki:


ciasto kruche

  • 100 g mąki pełnoziarnistej
  • 2 łyżki ciemnego, naturalnego kakao
  • 50 g cukru pudru
  • 100 g masła
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka zimnej wody
  • szczypta soli


Masło pokroić w kostkę i szybko zagnieść z pozostałymi składnikami ciasta. Jeśli będzie zbyt wilgotne - dodać odrobinę więcej mąki. Uformować w kulę, następnie owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez min. 30 minut.





czekoladowy budyń

  • 2 szklanki mleka 2%
  • opakowanie budyniu śmietankowego
  • łyżka cukru
  • tabliczka gorzkiej czekolady (najlepiej powyżej 64% kakao)
+ banan, jedna sztuka

Budyń ugotować wg instrukcji na opakowaniu, następnie odstawić do wystudzenia. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofalówce (ja zazwyczaj dodaję odrobinę mleka). Ostudzony budyń zmiksować dodając stopniowo (łyżka po łyżce) rozpuszczoną czekoladę.

Ciasto wyjąć z lodówki, a następnie wyłożyć nim wcześniej natłuszczone foremki. Dno nakłuć widelcem, podpiekać przez ok. 10-15 minut w temperaturze 180 stopni C.

Upieczone babeczki wyjąć z piekarnika, lekko ostudzić, następnie wyjmować delikatnie z foremek, odwracając je do góry nogami. Napełnić je czekoladowym budyniem. Wierzch każdej z nich ozdobić plasterkiem banana. Piec przez kolejne 20-25 minut. Ostudzić.




Smacznego!


You Might Also Like

0 komentarze

Wyświetlenia