Bezglutenowe placuszki jaglane

13:57





Placuszki z kaszy jaglanej to świetna propozycja na lekkie, bezglutenowe śniadanie.  Idealnie smakują podane z jogurtem, miodem i owocami.  Można również dodać odrobinę czekolady, orzechów... co tylko chcecie! Chociaż przyznam, że same w sobie są pyszne. ;)
Enjoy!








Składniki:

z podanych składników wychodzi ok.15 placuszków

  • 100 g kaszy jaglanej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • banan (najlepiej bardzo dojrzały)
  • jajko
  • +/- 1,5 szklanki mleka
  • łyżeczka ksylitolu (cukru brzozowego)
  • czubata łyżeczka sody 
  • olej kokosowy 





Przygotowanie:



Suchą kaszę uprażyć w garnuszku do czasu, aż poczujemy przyjemny zapach. Zalać szklanką wody, zagotować. Gotować pod przykryciem na małym ogniu do czasu, aż kasza wchłonie płyn. Zajmie to ok. 15-20 minut. Dodać szczyptę soli. Odstawić do lekkiego wystudzenia.

W blenderze zmiksować kaszę dodając banana, jajko,sodę, ksylitol i mleko. ,,Ciasto" przelać do miski, następnie zagęścić mąką ziemniaczaną. Jeśli będzie zbyt gęste - dodać mleka/wody. 

Smażyć na dobrze rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni. 
Uwaga! To chyba jakaś niepisana zasada, ale pierwsza partia placuszków przeważnie nie wychodzi tak ładnie, jak wychodzić powinna. Placki (chyba ze względu na mocno rozgrzany tłuszcz) łatwo się rozpadają i przypalają. Ale tylko na początku!

Na jeden niewielki placuszek przypada ok. 1,5 łyżki ciasta.
 Smażyć na niewielkim ogniu. Gdy na powierzchni placuszka pojawią się pęcherzyki powietrza, należy je delikatnie podważyć łopatką i przewrócić na drugą stronę. Olej jest potrzebny tylko na początku, później, o ile używacie teflonowej patelni, w ogóle nie trzeba go dodawać. ;) 

Smacznego!






You Might Also Like

0 komentarze

Wyświetlenia