Omlet brokułowy z komosą ryżową i pomidorami

16:32






Omlety to całkiem ciekawa opcja na smaczny posiłek o każdej porze dnia. Jajka same w sobie zawierają sporo cennego białka, a jeśli dołożymy do tego węglowodany złożone otrzymamy sycący, pełnowartościowy posiłek. Dodatkowym plusem jest fakt, że ich przygotowanie nie zajmuje dużo czasu. Ja smażę rzadko, bo nie jestem fanką tego typu potraw, ale po ostatniej kombinacji smakowej... zmieniłam zdanie. :D  Brokuły+quinoa(wcześniej ugotowana)+pomidorki+czosnek - połączenie idealne! Musicie koniecznie wypróbować. :)



Składniki:


na jeden omlet


  • 2 jajka od szczęśliwych kur 
  • dwie łyżki wody
  • 40-50 g komosy ryżowej
  • kilka różyczek brokuła
  • 1 pomidor, średniej wielkości
  • łyżeczka oleju kokosowego
  • ząbek czosnku 
  • sól i pieprz




Przygotowanie:


Zaczynamy od gotowania komosy. Możecie zrobić to wcześniej, by oszczędzić później nieco czasu. Suchą komosę lekko prażymy w garnuszku, zalewamy 1/2 szklanki wody, dodajemy odrobinę soli, zagotowujemy. Potem zmniejszamy moc palnika i gotujemy pod przykryciem przez ok. 10 minut. Pozostawiamy na kolejne 10-15 minut w rondelku. 

Brokuły gotujemy al dente w lekko osolonej wodzie, odcedzamy. 

Jajka dokładnie roztrzepujemy z wodą, dodajemy ugotowaną komosę ryżową, następnie sól i pieprz.
Na oleju kokosowym podsmażamy drobno posiekany czosnek i wlewamy masę jajeczną. Na wierzchu układamy drobno pokrojone różyczki brokuła i cieniutkie plasterki pomidora. Przykrywamy i zostawiamy na kilka-kilkanaście minut na średnim ogniu do czasu, aż góra się zetnie.
Moja propozycja podania to gęsta passata pomidorowa i świeża rukola. :)





You Might Also Like

0 komentarze

Wyświetlenia