Pieczona miruna na puree z zielonego groszku

13:24







Bardzo lubię ryby, szkoda tylko, że jem je zdecydowanie zbyt rzadko... a przecież są o wiele lepsze niż mięso, na dodatek zawierają cenne kwasy omega-3, tak niezbędne do prawidłowej pracy serca i mózgu!
Nie zawsze też wiem jak rybę odpowiednio przygotować, by dobrze smakowała. Wczoraj mnie trochę olśniło - w lodówce miałam dwa rozmrożone filety z miruny, postanowiłam więc odpowiednio je przyrządzić. Upiekłam układając na wierzchu każdej z nich lekką panierkę z płatków kukurydzianych. Dołożyłam do tego soczyste pomidorki cherry. 
Rybę podałam na cudownym, kremowym puree z zielonego groszku... prosto, zdrowo, a jak smacznie! ;)






Składniki:

na 2 porcje 


  • 2 filety z białej ryby (u mnie mrożona miruna)
  • przyprawa do ryb
  • suszony tymianek
  • sól i pieprz
  • pomidorki cherry 

Wcześniej rozmrożone filety oprószyć przyprawą do ryb, solą i pieprzem. Odstawić na 30-60 minut. W tym czasie przygotować panierkę i puree.


kukurydziana panierka

  • 4 łyżki płatków kukurydzianych
  • łyżka oleju
  • dwie łyżeczki kremowego serka (u mnie chrzanowy)

Płatki drobno rozkruszyć w miseczce, dodać olej, rozgnieść z kremowym serkiem. Każdy z filetów ułożyć na kawałku folii aluminiowej, skórą do góry. Na wierzchu wyłożyć kukurydzianą panierkę. 
Piec z pomidorkami (w osobnej folii) przez 10-15 minut w piekarniku o funkcji góra-dół, rozgrzanym do temperatury 180 stopni C. Panierka powinna się zrumienić.



puree z zielonego groszku

  • 250 g mrożonego groszku
  • ząbek czosnku 
  • łyżka masła
  • łyżka soku z cytryny
  • dwie łyżki ugotowanego ryżu*
  • sól i pieprz

*opcjonalnie, puree będzie wtedy bardziej kremowe

Groszek ugotować do miękkości w lekko osolonej wodzie, następnie odcedzić. Starty czosnek przesmażyć delikatnie na maśle. Zmiksować wszystko blenderem dodając sok z cytryny, ryż i przyprawy.





Rybę podawać na puree z pomidorkami, plasterkami cytryny i suszonym tymiankiem. 






Smacznego!




You Might Also Like

0 komentarze

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia