Brokułowe pizzerinki

19:30







Co zrobić z resztkami brokuła? Na pewno nie wyrzucać! Można z tego stworzyć na przykład taką oto zieloną, zdrową odsłonę pizzy. Oczywiście to nie to samo co oryginalna wersja, ale w ramach ,,fit" urozmaicenia - czemu nie. ;) Z dodatkami w stylu: koncentrat, pieczarki, ser (i co tylko dusza zapragnie) smakuje całkiem nieźle. Ja chętnie pokuszę się o powtórkę.






Tak się złożyło, że zostały mi w lodówce resztki po dwóch brokułach, więc musiałam w jakiś sposób je wykorzystać. Bardzo nie lubię marnować jedzenia. Pomyślałam o przepisie na marchewkową pizzę z którym niedawno dzieliłam się na blogu i spróbowałam zrobić coś podobnego.
Efekt? Pyszne pizzerinki w wersji mini! czyli pomysł na nietypową przekąskę w zdrowej wersji.




Składniki:


na 6 mini pizzerinek

  • dwa korzenie brokuła (łączna waga ok. 400g)
  • 100 g dowolnej mąki ( u mnie pełnoziarnista)
  • 2 jajka
  • sól, pieprz, bazylia suszona





dodatki:
  • koncentrat pomidorowy 
  • passata pomidorowa z czosnkiem
  • kilka pieczarek
  • ser feta

Korzeń brokuła kroimy na mniejsze kawałki i miksujemy w blenderze na bardzo drobne kawałeczki. Odciskamy z nadmiaru wody. Piekarnik ustawiamy na 180 stopni C. 
Mieszamy w misce z mąką, jajkami i przyprawami. Wyrabiamy ciasto (może się kleić). 
Z jednej większej kulki wybieramy porcje ciasta i na papierze do pieczenia formujemy mniejsze spody do naszych pizzerinek. 
Podpiekamy przez ok. 5-10 minut do zarumienia. Po tym czasie na spodach rozsmarowujemy warstwę koncentratu i passaty pomidorowej, układamy plasterki pieczarek i posypujemy serem feta. Podpiekamy kolejne 5 minut.




Smacznego!

You Might Also Like

0 komentarze

Wyświetlenia