FIT mini pizze z cukinii

16:38






Jestem wielką fanką pizzy i wszystkich tego typu wynalazków, ale że lubię jeść zdrowo, a mąka pszenna mi szkodzi - poszukuję alternatywnych rozwiązań. Jakiś czas temu dzieliłam się z Wami przepisem na pizzę marchewkową, która mi tak zasmakowała, że robię ją nawet do kilku razy w tygodniu. :D
Ale nie o tym dzisiaj. Dzisiaj będzie o cukinii, która jest warzywem wyjątkowym w swojej przeciętności. Bo samo w sobie jako tako smaku nie ma, a zastosowań w kuchni tyle, że aż nie wiadomo za co zabrać się najpierw. ;)
Wczoraj byłam u cioci, która podarowała mi mega wielką, ekologiczną cukinię - prosto z ogródka!






Oczywiście musiałam ją wykorzystać w jakiś ciekawy sposób, a efekty możecie zobaczyć w dzisiejszym wpisie. Cukinia posłużyła mi jako spody do pizzerinek! Wystarczyło tylko nałożyć ulubione dodatki i zapiekać przez kilkanaście minut w rozgrzanym piekarniku.
Szybko, lekko, a jak pysznie! :)
Zarówno na obiad, jak i imprezową przekąskę - goście na pewno będą zachwyceni.


Składniki:



  • jedna duuuuża cukinia/dwie mniejsze
  • koncentrat pomidorowy
  • ser żółty
  • ser feta
  • pomidorki cherry
  • sól, pieprz, czosnek w proszku, suszona bazylia
  • świeża rukola








Przygotowanie:



Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni C.
Cukinię kroimy na grubsze plastry (0,5 - 1 cm), posypujemy solą i pieprzem z obu stron.
Smarujemy z wierzchu koncentratem pomidorowym, układamy plasterki sera i pokrojone pomidorki cherry. Na koniec posypujemy serem feta i doprawiamy - solą, pieprzem i czosnkiem.
Pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia przez ok. 15 minut. 
Odstawiamy do lekkiego przestudzenia. 
Posypujemy suszoną bazylią. Podajemy z rukolą. 
Do pizzerek świetnie pasuje również sos czosnkowy (jogurt naturalny + starty ząbek czosnku + sól i pieprz)







Gotowe. Smacznego!



You Might Also Like

0 komentarze

FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia