Lekki mus czekoladowy

17:52



Te dwa miesiące minęły mi zdecydowanie zbyt szybko.
Wyszłam kilka razy ze swojej bezpiecznej strefy komfortu i doświadczyłam dzięki temu wielu nowych, pięknych rzeczy.




Dotychczasowe wspomnienia odtwarzam jak wielogatunkowy film - trochę dramat, trochę komedia, trochę film psychologiczny.
Wszystkie emocje wciąż we mnie żyją, ale już czuję, że przetrwają kolejne miesiące nowego roku. Może zainspirują mnie do wytężonej pracy teraz?
Nowy rok to kolejne wyzwania, doświadczenia, a przede wszystkim obowiązki.
A ja czuję się na to wszystko jeszcze bardzo nieprzygotowana.
I w głowie mam jeszcze mnóstwo myśli którymi mogłabym się podzielić, tylko słów brakuje, by je odpowiednio opisać..





Rozczulam się nad wakacjami, bo zawsze jest trochę smutno gdy się kończą.
Dlatego z okazji zbliżającego się nowego roku szkolnego przygotowałam przepyszny, czekoladowy deser.
Ten aksamitny mus z pewnością doda Wam sił i energii na nowe wyzwania.
Likier nie jest pozycją obowiązkową, ale wiadomo, wzmacnia siłę smaku.
Można zwiększyć ilość. ;)




Składniki : 


na 3 porcje

  • 60 g drobnych płatków jaglanych (mogą być owsiane) 
  • mały, przejrzały banan 
  • 2 czubate łyżki naturalnego kakao
  • 3 łyżki cukru trzcinowego (lub innego słodzidła)
  • 1-2 łyżki likieru Baileys (może być zwykły, czekoladowy)
  • łyżeczka oleju kokosowego
  • dwie szczypty chilli 
  • szczypta soli
  • wiórki kokosowe lub gorzka czekolada do dekoracji





Przygotowanie:


Płatki zalać w garnuszku wrzątkiem. Odstawić do napęcznienia. Banana rozgnieść widelcem.
Do płatków dolać ok. 0,5 szklanki wody i zagotować.
 Dodać banana, kakao, cukier i olej kokosowy. Zmniejszyć moc palnika. 
Wymieszać dokładnie ze sobą wszystkie składniki, dodając likier. 
Zblendować całość na gładki mus. Doprawić szczyptą soli i chilli. 
Przelać porcje do pucharków. Udekorować wiórkami kokosowymi lub gorzką czekoladą.
Schłodzić w lodówce.






Smacznego!



You Might Also Like

3 komentarze

FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia