Jaglane kluski z jabłkiem i cynamonem

18:07







Wczoraj zrobiłam sobie mały powrót do smaków dzieciństwa ...
tak powstały kładzione kluski w nieco "uzdrowionej", bezglutenowej wersji -  z kaszy jaglanej i mąki kukurydzianej. Ciasto z początku może się trochę rozpadać, ale przy odpowiedniej ilości mąki nie musicie się o to martwić. 
Świetnie smakują w towarzystwie twarożku posypane cynamonem i rodzynkami lub tradycyjnie -  z masełkiem i cukrem. ;) 




Składniki:



czas przygotowania: ok. 30 minut 
czas gotowania: 3-5 minut


na 3-4 porcje


  • 100 g kaszy jaglanej
  • opakowanie budyniu waniliowego (bez cukru)
  • mąka kukurydziana
  • 1 jajko
  • 1 średniej wielkości jabłko
  • cukier lub inne słodzidło
  • cynamon








Przygotowanie:



Kaszę jaglaną prażymy w garnuszku, zalewamy szklanką wody i zagotowujemy. Gotujemy na małym ogniu do czasu, aż kasza wchłonie płyn. Dokładnie blendujemy. W razie potrzeby dodajemy odrobinę wody. Kaszę można ugotować dzień wcześniej, np. wieczorem. To znacznie skróci dalsze przygotowania.

Jabłko kroimy na pół, usuwamy gniazda nasienne i ścieramy na tarce o bardzo małych oczkach. Odciskamy z nadmiaru wody (np, przy pomocy sitka). Zblendowaną kaszę mieszamy w misce z jajkiem, startym jabłkiem, proszkiem budyniowym i cukrem (do smaku).

Dosypujemy kilka łyżek mąki, tak aby ciasto było dość zwarte, ale nie klejące. Teraz gotujemy kluski. Ja nabierałam porcje zwilżoną w wodzie łyżką i kładłam bezpośrednio na wrzątek. Gotowałam przez ok. 2-3 minut od wypłynięcia na powierzchnię.

 Odcedziłam, poczekałam aż nieco ostygną, a potem zaserwowałam sobie z cynamonem, twarożkiem i rodzynkami. :)






You Might Also Like

0 komentarze

FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia