FOODBOOK #1 - Co jem w ciągu dnia?

18:18




Pierwszy wpis z cyklu Foodbook! 
We wpisach tego typu, chciałabym Wam pokazać, co mniej więcej jem w ciągu dnia, jakie przepisy zasmakowały mi w ostatnim czasie i po jakie produkty sięgam najchętniej. Nie jestem na żadnej diecie i z pewnością nie jem jakoś super-hiper-fit-zdrowo, ale czuję się dobrze przy obecnym sposobie odżywiania i nie mam potrzeby, by cokolwiek zmieniać. 





Dzisiaj przedstawiam Wam moje posiłki z czwartku. Jest to śniadanie, obiad i kolacja. Mam racjonalne podejście do odżywiania i niczego sobie nie odmawiam ALE :
słodkości przeważnie przygotowuję sama, jak i resztę posiłków, bo lubię mieć świadomość tego, co jem i z jakich składników zostało to przygotowane. 
Zależnie od dnia i apetytu jem ok. 4-5 posiłków (jeśli wliczyć przekąski). Nie jest to jednak żadna reguła, nie trzymam też się ściśle określonych pór - słucham swojego organizmu. Robię tak, by nie dopuścić do uczucia głodu i robię tak, by czerpać jak najwięcej energii ze smacznego i zdrowego pożywienia.


ZOBACZ FILMIK!


ŚNIADANIE







W tygodniu jem zazwyczaj o tej porze jaglankę albo placuszki z płatków owsianych. Tym razem miałam ochotę na coś pysznego i prostego więc stworzyłam swój ulubiony zestaw z podanych składników :

  • 50 g płatków jaglanych 
  • łyżeczka masła orzechowego 
  • łyżeczka płynnego miodu 
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • owoce : 1/2 banana i 1/2 pomarańczy 
  • garść mieszanki orzechów z rodzynkami


Płatki jaglane zalewam w miseczce ciepłą wodą, dodaję masło orzechowe i miód. Ozdabiam pokrojonymi owocami, posypuję siemieniem lnianym, orzechami i rodzynkami. Zajadam ze smakiem :)

OBIAD





Na obiady zazwyczaj przygotowuję jakieś warzywne kotleciki z dodatkiem mięsa lub ryby. Do tego dużo warzyw (zarówno surowych, jak i gotowanych) i ewentualnie kasza lub ryż. Często też gotuję pożywne zupy krem, które starczą mi na kilka dni.


Powyżej przygotowałam cukiniowe mielone (po przepis kliknijcie w link ;) ) z tym że do masy dodałam jeszcze ząbek czosnku. Moje kotleciki podałam z ryżem i surówką pt. ,,wszystko co znajdziesz w lodówce" - sałata lodowa, kapusta kiszona, marchewka, ogórek kiszony i pomidor. Posypałam rukolą.



KOLACJA




Na kolację również za wiele nie kombinuję. Przeważnie przygotowuję sobie omlet lub jajecznicę. Jak widzicie na zdjęciu, mój wybór padł właśnie na jajecznicę. Przeważnie dodaję do niej pieczarki i trochę cebuli. Dla niektórych taki posiłek wieczorową porą może wydawać się zbyt ciężki, ale ja czuję się po niej lekko i nie mam problemów z zaśnięciem. Jeśli macie ochotę wypróbować mój pomysł będziecie potrzebować :


  • 2 jajka klasy M
  • kilka pieczarek 
  • 1/3 cebuli
  • łyżka masła 
  • odrobina żółtego sera (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
  • rukola

Jajka roztrzepuję ze szczyptą soli. Na patelni roztapiam masło, wrzucam drobno pokrojoną cebulę i pieczarki. Chwilę podsmażam,solę i podlewam niewielką ilością wody, tak by składniki chwilę się podgotowały. Wlewam na patelnię jajeczną masę i wciąż smażę*. Posypuję serem i jeszcze doprawiam. Na sam koniec zdejmuję z ognia i ozdabiam rukolą. 
Zjadam z tostami z chleba razowego i warzywami. :)


* i czasem nieświadomie rymuję



NAPOJE I PRZEKĄSKI


Między posiłkami staram się pić min. 1,5 litra wody dziennie. Ponadto jestem (troszeczkę) uzależniona od kawy i zielonej herbaty (teraz mam z dodatkiem pigwy i jest przepyszna!). Duży kubek kawy z niewielką ilością mleka popijam przeważnie rano i późnym popołudniem. Na wieczór lubię sięgać po zieloną herbatę, ale parzę ją bardzo długo dzięki czemu zyskuje właściwości relaksujące. W przypadku przekąsek bywa różnie, dlatego też nie pokazywałam ich w filmiku. Przeważnie sięgam po wafle ryżowe i świeże owoce, a czasem wpadnie jakaś mała słodycz. Generalnie staram się, by główne posiłki dostarczały mi najwięcej energii, ale jeśli czuję jej niedobór - wybieram najprostsze rozwiązania. Na zdjęciu banalne w przygotowaniu placuszki z płatków owsianych i jabłka.  Najprostsze, najpyszniejsze, idealne kiedy dopadnie ochota na coś słodkiego.



I jak, wypróbujecie coś? 😉

✩✩✩


✩✩✩



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Wszystko wygląda bardzo smakowicie. Też zazwyczaj jem 4-5 posiłków w stałych porach. A śniadanko to u mnie podstawa! :)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia