FOODBOOK #2 - Co jem w ciągu dnia?

20:34


Już drugi wpis z cyklu Foodbook!
Bardzo spodobało mi się publikowanie przepisów na codzienne posiłki w takiej formie. Dzięki temu mogę pokazać Wam, że przygotowanie smacznych i zdrowych dań w codziennym zabieganiu nie jest ani czasochłonne ani tym bardziej trudne.
Główne posiłki zawsze gotuję i jem w domu i to właśnie na nich będę się skupiać.




Prezentowane przeze mnie propozycje to zestawienie trzech przepisów, które ostatnio wypróbowałam, które bardzo zasmakowały i które robię na co dzień. Zazwyczaj nie fotografuję przekąsek, ale są to przeważnie jakieś owoce, kanapki lub owsiane ciacha z zaufanej piekarni gdy nie mam czasu piec w domu.


ZOBACZ FILMIK!





ŚNIADANIE






Ostatnio bardzo zasmakował mi omlet z odżywką białkową w porze śniadaniowej. Robię do niego przepyszny krem pomarańczowy, który jest idealnym dodatkiem do wszelkich naleśników, placuszków czy kanapek na słodko!


  • 1 duże jajko + 1 białko 
  • 20 g płatków jaglanych 
  • łyżka odżywki białkowej (u mnie o smaku waniliowym)
  • łyżka skrobii/ proszku budyniowego
  • szczypta soli i cynamonu 
  • odrobina oleju do smażenia 


Płatki jaglane zalewam wcześniej ciepłą wodą. Jajko i białko roztrzepuję w miseczce ze szczyptą soli, dodaję płatki, odżywkę, skrobię i cynamon. Smażę mój omlet na niewielkiej ilości oleju z obu stron. Podawaję z pomarańczowym kremem i ulubionymi owocami.





krem pomarańczowy


  • 20 g płatków jaglanych 
  • 1/2 pomarańczy bez skórki
  • łyżka odżywki białkowej 
  • łyżeczka kremowego masła orzechowego
  • cynamon 


























Płatki również zalewam wcześniej ciepłą wodą do napęcznienia. Następnie miksuję je z kawałkami pomarańczy, odżywką białkową, masłem orzechowym i cynamonem. Tak przygotowany krem rozsmarowuję na usmażonym wcześniej omlecie i układam ulubione owoce.





OBIAD







Na obiad wykorzystałam po raz kolejny wcześniej ugotowaną pierś z kurczaka. Pokroiłam ją w plastry i namoczyłam w mleku, żółtku i najróżniejszych przyprawach. Następnie obtoczyłam kawałki mięsa w mące ryżowej i usmażyłam z obu stron na oleju kokosowym. Podałam z gotowanymi brokułami, pomidorkami cherry, plastrami ogórka, rukolą i kaszą gryczaną, a to wszystko posypałam oregano i bazylią. Było przepyszne!





KOLACJA




Na kolację serwuję sobie kanapki ze szpinakową pastą, pomidorem i rukolą w towarzystwie brokułów, które zostały mi z obiadu. Szpinak przygotowałam najprostszym sposobem, zawsze robię go więcej żeby później móc wykorzystywać w wielu innych daniach - warzywnych potrawkach czy zapiekankach.


szpinakowa pasta 

  • 1/2 opakowania szpinaku mrożonego
  • 1/2 kostki twarogu chudego
  • ząbek czosnku
  • odrobina oliwy i masła
  • sól, pieprz, bazylia, oregano

Na rozgrzanym tłuszczu podsmażam rozmrożony wcześniej szpinak, chwilkę podgrzewam, a następnie wkruszam twaróg i dodaję przyprawy, dokładnie mieszam całość. Gotowe!






     
    Smacznego! 🌟


✩✩✩


✩✩✩






You Might Also Like

0 komentarze

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia