Spaghetti ze szpinakiem, włoskim serkiem i pomidorkami

19:10




Jak ja się cieszę! W końcu czuję nadchodzącą wiosnę 😊

Czuję w sobie narastające pokłady życiowej energii, które wypełniają każdą komórkę mojego ciała wybudzającego się powoli z zimowego letargu - a to bardzo przyjemne uczucie. 




Więc podczas powrotu ze szkoły uśmiecham się dyskretnie i chwytam uciekające promienie słońca, pragnąc by zostały ze mną na dłużej. Niestety, słońce zawsze zbyt szybko zachodzi, ale mam nadzieję, że udało mi się przenieść trochę wiosennych smaków do dzisiejszego obiadu. 




Od niedawna stałam się fanką białego serka typu włoskiego - jest niezwykle delikatny i smaczny. Uwielbiam jako dodatek na kanapki, do sałatek czy zapiekanek. Ale przyznam, że zdarza mi się go podjadać bez niczego. 
Jest taaaaaki pyszny!








Tym razem użyłam go do dzisiejszej pasty. Bardzo rzadko jadam potrawy w których główną rolę odgrywa makaron, ale wiedząc że w domu leży ostatnia porcja kukurydzianego spaghetii, nie mogłam sobie tak po prostu odpuścić. I wiecie co? 
Nie zawiodłam się. A zresztą, - efekty możecie zobaczyć na zdjęciach😄





Mam nadzieję, że narobiłam Wam smaka i wypróbujecie ten przepis!


Składniki:

1 większa lub 2 mniejsze porcje


  • 90 g makaronu spaghetti*
  • 1/2 opakowania mrożonego szpinaku
  • 1/3 opakowania serka typu włoskiego**
  • 2 ząbki szosnku
  • łyżka masła
  • łyżeczka oleju rzepakowego
  • odrobina mleka/jogurtu
  • odrobina soku z cytryny
  • sól, pieprz, oregano




* u mnie bezglutenowy, kukurydziany
** może być też mozzarella


Spaghetti gotujemy al dente zgodnie z przepisem na opakowaniu. Zazwyczaj trwa to ok. 8 minut.
W międzyczasie, gdy makaron będzie się gotować, przygotowujemy sos.
Na patelni rozgrzewamy masło z niewielką ilością oleju, wrzucamy czosnek przeciśnięty  przez praskę i chwilę przesmażamy. Wrzucamy kostki mrożonego szpinaku i podlewamy całość niewielką ilością wody.
Zagotowujemy, solimy i dodajemy pieprz. Zmniejszamy moc palnika i gotujemy kilka minut pod przykryciem do czasu, aż szpinak się całkowicie rozmrozi. 






dodatkowo

  • pomidorki cherry
  • świeża rukola

Potem wkruszamy biały serek, skrapiamy całość niewielką ilością soku z cytryny i posypujemy oregano. Opcjonalnie można dodać trochę mleka lub jogurtu. Na koniec odstawiamy z ognia nasz sos.
Makaron odcedzamy i podajemy ze szpinakiem. Podajemy np. z pomidorkami i świeżą rukolą.













 Smacznego! 🌟


✩✩✩


✩✩✩





You Might Also Like

0 komentarze

Archiwum

zBLOGowani.pl
Durszlak.pl
Przepisy na każdą okazję - Katalog Smaków
FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia