Lekka pizza na brokułowym spodzie

11:22


Pamiętacie pizzę na marchewkowym spodzie? Lekka, zdrowa i dietetyczna alternatywa dla tradycyjnej wersji. Przepis szybko zyskał popularność i jest jednym z najczęściej odwiedzanych na moim blogu!



W związku z tak dużym zainteresowaniem, jak również moimi upodobaniami, postanowiłam stworzyć kolejną wersję takiej pizzy. Oczywiście, pizza to pizza i nic nie zastąpi jej smaku, jeśli raz na jakiś czas  mam ochotę to nie widzę żadnych przeciwwskazań by ją zjeść. Jednak na co dzień wolę lubię sobie sama poeeksperymentować i potem dzielić się z Wami efektami mojej pracy. 





Ta pizza to również zupełnie spontaniczny pomysł, raczej chwilowe natchnienie które pojawiło się po ujrzeniu korzenia brokułu w mojej lodówce. Staram się wszystko wykorzystywać i nie wyrzucać niepotrzebnie żywności, a takie jedzeniowe resztki stanowią dla mnie najlepszą inspirację.




Nie spodziewałam się żadnych cudów i fanfarów, ale generalnie to wyszło całkiem smacznie, chociaż wprowadziłabym kilka poprawek, na przykład : zrobiłabym do pizzy biały sos z fety, czosnku i szpinaku; użyłabym również mozzarelli zamiast żółtego sera. Oczywiście wszystko zależy od Waszego gustu, bo brokułowy spód to tylko ,,baza", a dodatki zależą już od Waszego apetytu i inwencji twórczej. 😉



Składniki: 

na brokułowy spód 

  • 1 korzeń dużego brokuła
  • 100 g kaszy jaglanej
  • kilka łyżek mąki
  • jajko
  • sól, pieprz, oregano/bazylia


Korzeń kroimy w drobną kosteczkę i rozdrabniamy w malakserze. Można dodać trochę wody. Kaszę jaglaną ugotować do miękkości, a nawet trochę rozgotować. Jeszcze ciepłą wymieszać z brokułem, dodać jajko, przyprawy i kilka łyżek mąki. Masa powinna być dość gęsta i łatwo się formować.





Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, lekko natłuścić i oprószyć mąką, przełożyć na nią ciasto i uformować okrąg. Podpiekać ok. 10-15 minut w 200 stopniach C.





dodatki


  • puszka pomidorów bez skórki
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • kukurydza z puszki
  • różyczki brokułu 
  • ser żółty lub mozzarella
  • rukola 
  • sól, pieprz, oregano, bazylia




Zawartość puszki przelewamy do garnka i zagotowujemy. Dodajemy koncentrat i przyprawy, mieszamy i odstawiamy.  Po wstępnym pieczeniu rozsmarowujemy na spodzie pomidorowy sos i układamy ulubione dodatki. W przypadku brokułów musiałam je wcześniej chwilkę podgotować.
Pizzę pieczemy przez kolejne 15 minut w temperaturze 180 stopni C. Odczekujemy kilka minut do ostygnięcia, w przeciwnym razie pizza może się rozpadać.Gotowe.




   Smacznego! 🌟


✩✩✩


✩✩✩



You Might Also Like

3 komentarze

Wyświetlenia