Wegańskie mini mazurki z orzechowo-śliwkowym nadzieniem

16:48





Właściwie to nie miałam pojęcia jak je nazwać. Ciasteczka? Mini tartaletki? A może jednak bardziej świątecznie...





Mazurki? Mazurków nigdy sama nie przygotowywałam, ani nawet nie miałam na to chęci, ponieważ u mnie od wielu lat na świątecznym stole króluje ukochany sernik i ewentualnie bitowiec, natomiast mazurek nie pojawia się nigdy. W związku z tym postanowiłam wprowadzić kilka drobnych zmian do mojego przedświątecznego życia i umilić sobie ten wiosenny czas czymś małym, słodkim i pysznym. Spody mogą być bo bokach nieco twardawe, ale środek jest kruchutki i idealnie komponuje się z orzechowo-śliwkowym nadzieniem. Musicie wypróbować!



Składniki:


na ok. 10 mazurków 

  • 150 g mąki kukurydzianej
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 banan
  • 50 g roztopionego oleju kokosowego
  • 50 g cukru pudru
  • odrobina wody

Przesiać obie mąki do miski, dodać zmiksowanego banana, olej kokosowy, cukier puder i odrobinę wody. Zagnieść całość na gładkie, elastyczne ciasto, uformować w kulę, owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na min. 30 minut.



dodatkowo 


  • 50 g kaszy jaglanej
  • czubata łyżka masła orzechowego
  • kilka łyżeczek powideł śliwkowych
  • łyżka kakao
  • garść orzechów


Kaszę jaglaną ugotować do miękkości, wymieszać z masłem orzechowym i zmiksować na gładki krem. Powidła przełożyć do miseczki i podgrzać w mikrofalówce z łyżką kakao i odrobiną wody, dokładnie wymieszać. Orzechy drobno posiekać




Piekarnik nagrzać do 220 stopni C. Wyjąć ciasto z lodówki. Stolnicę posypać delikatnie mąką i rozwałkować ciasto na dość cienki placek. Wyciąć większe kółka, zrobić palcami wgłębienia w środku i uformować dookoła boki. Widelcem podziurkować spody mazurków. Przełożyć je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i podpiekać ok. 15 minut. Po wyjęciu z piekarnika wypełnić nasze mazurki jaglano-orzechowym kremem i obłożyć do połowy powidłami śliwkowymi. 
Piec kolejne 5-10 minut w temperaturze 180 stopni C. Posypać orzechami. Gotowe. 






   Smacznego! 👸


✩✩✩


✩✩✩




You Might Also Like

2 komentarze

Wyświetlenia