Mój sposób na owsiankę idealną!

12:15





W internecie krąży na nią mnóstwo przepisów, a każdy z nich przedstawia ją w zupełnie innej wariancji. Jedni gotują na mleku, drudzy na wodzie, jeszcze inni preferują podanie jej na zimno.
Są tacy, którzy nie wyobrażają sobie poranka bez ciepłej papki osłodzonej bananem, a są i tacy, którzy wybierają opcję z dodatkiem warzyw.

Jak się odnaleźć w tym całym owsiankowym bałaganie? Którą wersję wybrać dla siebie?



Dzisiaj przychodzę do Was z moim pomysłem na owsiankę, która wychodzi zawsze pysznie i syci na dłuugi czas! W mojej wersji płatki zalewam na noc ciepłą wodą, a rano podgotowuję kilka  minut na mleku i podaję z ulubionymi dodatkami. Właściwie w identyczny sposób można przygotować każdy rodzaj płatków, ale to te, owsiane znajdują się na 3 miejscu w rankingu najzdrowszych pokarmów świata. Nie bez powodu;)




Takie śniadanie zapewnia z samego rana sporą dawkę błonnika oraz witamin B6, B1 i E. Zawarte w niej węglowodany złożone stanowią źródło powolnie uwalnianej energii, co zapobiega skokom cukru we krwi, a to gwarantuje nam uczucie sytości na kilka godzin. Ponadto każdego dnia możemy podać nasze płatki z czymś zupełnie innym, ogranicza nas jedynie wyobraźnia i zawartość lodówki.

Składniki:

na 1 porcję

  • 50 g płatków owsianych górskich (ok. 5 łyżek)
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • łyżka proszku budyniowego o smaku waniliowym
  • 1/2 szklanki mleka zwykłego lub roślinnego
  • 1/2 szklanki wody
  • coś do posłodzenia





 dodatki (opcjonalnie) - świeże truskawki, winogrona, wiórki kokosowe, truskawkowa odżywka    białkowa + odrobina wody i jogurtu (polewa)





KROK I : Płatki owsiane zalać w miseczce gorącą wodą, ok. 1 cm ponad wysokość płatków. Odstawić do napęcznienia. 

KROK II : W garnuszku zagotować mleko wymieszane z wodą. Gdy zacznie wrzeć dodać napęczniałe płatki, przemieszać i zmniejszyć moc palnika.

KROK III : Banana obrać i rozgnieść widelcem na papkę. Dodać do gotującej się owsianki, przemieszać. Osłodzić owsiankę do smaku.

KROK IV : Do szklanki dolać odrobinę zimnej wody i wymieszać z proszkiem budyniowym, następnie dodać go do owsianki.  

KROK V : Gotować jeszcze przez ok. 5 minut pod przykryciem na średniej mocy palnika.

KROK VI : Gotową owsiankę podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie jak widać na zdjęciu pojawiły się truskawki, winogrona, wiórki kokosowe i polewa z połączenia jogurtu oraz odżywki białkowej. Pycha!:) 💗











    Smacznego! 🌸


✩✩✩


✩✩✩





You Might Also Like

7 komentarze

Wyświetlenia