Owies w budyniu czyli jak smakuje jesień

11:30





Budyń owsiany z cynamonem i masłem orzechowym

(+ rodzynki, śliwka i płatki zbożowe)


Uwielbiam budynie i wszelkie inne mleczne desery na ciepło. Prawdę mówiąc zyskują moją największą sympatię w rankingu wszelkich słodyczy świata. Płatki owsiane mają tak uniwersalne zastosowanie, że mogę z nich stworzyć praktycznie wszystko, zaczynając od zwykłej owsianki na tartach, babeczkach i sycących kremach kończąc. I jednym z tych kremów jest mój dzisiejszy budyń, który łączy w sobie najlepsze smaki październikowej jesieni - owies, cynamon, masło orzechowe i śliwki. Polecam serdecznie takie połączęnia, skutecznie przepędzają uczucie zmęczenia, wspólnie dając siłę na kolejny dzień.
A jak dla Was smakuje jesień? 


Składniki:


na 1 porcję śniadaniową lub 2 porcje deserowe 


  • 5 łyżek mąki owsianej *
  • 1 łyżka mąki jaglanej *
  • łyżka rodzynek
  • słodzidło (do smaku)
  • szklanka mleka + 1/2 szklanki wody
  • czubata łyżeczka masła orzechowego
  • cynamon 

* można wcześniej zmielić płatki w młynku na "drobny pył" ( ja tak zrobiłam)


Przygotowanie:


W garnuszku zagotowujemy mleko z wodą. Gdy zacznie wrzeć zmniejszamy moc palnika i stopniowo wsypujemy mąkę, nie przestając mieszać. 
Na tym etapie dodajemy również pozostałe dodatki: rodzynki, słodziło, masło orzechowe i cynamon.
Gotujemy kilka minut pod przykryciem, a następnie blendujemy na gładki mus.
Podajemy z ulubionymi dodatkami. 





     

      Smacznego! 🍂


✩✩✩


✩✩✩




You Might Also Like

3 komentarze

FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia