Białkowe placuszki z nasionami chia

15:57




Placuszki to świetna opcja na leniwe, niedzielne śniadanie. Dzisiaj przedstawiam je w nowej odsłonie , ty razem z dodatkiem odżywki białkowej. Dlaczego? W codziennej diecie ciężko mi jest wyrobić odpowiednią ilość białka, dlatego czasem wspomagam się taką odżywką. Nie zastępuje mi posiłku, a stanowi tylko mały dodatek. I to całkiem smaczny. :)







Po raz kolejny użyłam w przepisie odżywki o smaku białej czekolady,  do ciasta dodałam same białka i pominęłam mleko. Placuszki wyszły bardzo delikatne i smaczne, a dzięki użyciu mąki ryżowej -również bezglutenowe. Oczywiście zamiast odżywki możecie użyć większej ilości mąki, ale to już  nie będzie to samo. ;)


Składniki:



  • 100 g  odżywki białkowej (u mnie o smaku białej czekolady)
  • 100 g mąki ryżowej
  • 20 g nasion chia
  • 2 białka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szklanka wody
  • olej kokosowy do smażenia

Przygotowanie:



W jednej miseczce łączymy składniki suche : odżywkę, mąkę i sodę. 
Nasionka chia zalewamy wodą i odstawiamy do napęcznienia.
 Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę.
 Do składników suchych wlewamy wodę i dodajemy nasionka chia. 
Mieszamy ze sobą stopniowo dodając (łyżka po łyżce) ubitą pianę z białek. 
Smażymy placuszki na niewielkiej ilości oleju kokosowego z obu stron.


1 placuszek = 2 łyżki ciasta







Podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie był to jogurt naturalny, banan i kakaowa polewa*. :)

* po prostu łyżeczka kakao, łyżeczka cukru trzcinowego i odrobina wody - wszystko zamieszane i podgrzane przez 10 s w mikrofalówce



✩✩✩


✩✩✩





You Might Also Like

0 komentarze

FlyB - Kulinaria

Facebook

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Wyświetlenia